Tutkimus: Dystonia ja ruokavalio -käy vastaamassa

Dystonia Europen sivuilla on euroopanlaajuinen tutkimus dystoniaa sairastavien ruokailutottumuksista. Tarkoitus on selvittää ruokavalion vaikutusta dystonian oireisiin. Tutkimus on anonyymi ja siinä 16 eri kielivaihtoehtoa mukaan lukien suomi.

Tutkimuksen tiedonkeruu kestää heinäkuun 2023 loppuun saakka. Toivomme dystoniaa sairastavien vastaamaan kyselyyn aktiivisesti. Vastaaminen vie aikaa muutaman minuutin. ennen vastaamista kannattaa seurata omia ruokailutottumuksia.

Dystonia Europen sivut ovat englanninkieliset, joten avautuvalla sivulla tulee painaa ”Take the survey” -painiketta. Seuraavaksi avautuvalla sivulla on mahdollisuus valita kielivaihtoehdoksi ”suomi”. Tämän jälkeen kysely etenee suomeksi.

Linkki tutkimukseen: Dystonia Survey – Dystonia Europe (dystonia-europe.org)

16.1.2023

Vuoden 2022 lopun vertaistukitapaamisten satoa

Jyväskylän vertaistukiryhmä kokoontui Pizzeria Bella Roomassa 19.11.2022 hyvän ruoan ja vertaistuen merkeissä. Ravintolan kabinetissa sai olla ihan rauhassa ja vaihtaa kuulumisia. Puhetta riitti huumorilla höystettynä kuten aina kokoontumisissamme.
Kuvassa mukana Juhani, Merja, Joonas, Anna-Maija, Päivi, Pirkko, Johanna, Pippuri ja Arja.

Pienapuväline-esittely päätti toimintavuoden 2022 Helsingissä. Kuvassa erilaisia apuvälineitä (esim. tukihiha, -vyö ja -hanska), joista voit tarkemmin kysyä fysioterapeutiltasi ja apuvälinelainaamosta.

10.1.2023

Tunnelmallista joulua!

Rauhoitumme joulun viettoon ja toivotamme kaikille tunnelmallista joulun aikaa sekä hyvän olon uutta vuotta 2023.

Toivomme rakentavaa palautetta uusista kotisivuistamme.
Mielipiteesi voit antaa yhteydenottolomakkeen viestikenttään.

21.12.2022

Neurologipäivät 2022

Suomen Dystonia-yhdistys osallistui näytteilleasettajana Neurologipäiville. Potilasjärjestöillä oli mahdollisuus lähettää paikalle yksi edustaja ja saada oma esittelypisteensä veloituksetta. Tietoa jaettiin ja dystonia-esitteet löysivät uudet omistajat. Neurologeille oli ohjelmassa mm. työpaja aiheesta servikaalisen dystonian botuliinitoksiinihoidot ultraääniohjauksella.

12.11.2022

Seuraava sivu