Seminaari Ruissalon Kylpylässä 5.5.2023

Turku, 5.5.2023

Suomen Dystonia-yhdistys ry ja Suomen Huntington-yhdistys ry järjestävät pe 5.5.2023 seminaarin Turussa Ruissalon kylpylässä alkaen klo 17.

Liikehäiriösairauksien liitto ry:n sääntömääräinen liittokokous pidetään Turussa lauantaina 6.5.2023 Ruissalon kylpylässä. Perinteisesti jokin liiton jäsenjärjestöistä vuorollaan, on järjestänyt kokousta edeltävänä päivänä vapaamuotoisen iltatilaisuuden, jonne ovat tervetulleita virallisten kokousvieraiden lisäksi kaikki jäsenet. Nyt ovat vuorossa Suomen Dystonia-yhdistys ja Suomen Huntington-yhdistys.

Vaikka Suomen Dystonia-yhdistys täyttää 25 vuotta tänä vuonna ja Huntington-yhdistys täytti 25 vuotta 2022, tilaisuudessa ei ole kyse syntymäpäiväjuhlallisuuksista. Kaksi monimuotoista neurologista sairautta edustavaa potilasjärjestöä ovat yhdistäneet voimansa ja juhlistavat yhdessä harvinaisuutta, yli diagnoosirajojen. Haluamme kiinnittää huomiota meitä yhdistäviin asioihin harvinaisina liikehäiriösairauksina.

Luvassa on mielenkiintoisia luentoja, hyvää ruokaa ja yhdessäoloa. Tilaisuus on omakustanteinen.
Perjantaina 5.5.2023 tilaisuus alkaa klo 16.30 Iltapäiväkahvilla ja klo 17.00 on seminaarin aloitus Kapteeninsalissa.
Ohjelma:
• Avaus, toiminnanjohtaja Johanna Reiman, Liikehäiriösairauksien liitto ry
• Neuropisteen puheenvuoro, toimitusjohtaja Arja Toivonmäki
• Suomen Dystonia-yhdistyksen tervehdys, puheenjohtaja Jukka Sillanpää
• Suomen Huntington-yhdistyksen tervehdys, puheenjohtaja Saija Ristolainen-Kotimäki
Harvinaiset liikehäiriösairaudet, sairaus ja terveys – veteen piirretty viiva, professori, puheenjohtaja Markku Partinen, Liikehäiriösairauksien liitto ry
Miten sairastunut voi auttaa itseään? professori, varadekaani Sanna Salanterä, Turun ylipisto, kliinisen hoitotieteen laitos
• Keskustelua
• 19.00 Illallinen Loisto-ravintolassa

Tilaisuus on omakustanteinen. Illalliskortin hintaan 55 euroa/hlö kuuluu ohjelma ja illallinen Loisto-ravintolassa. Sitovat ilmoittautumiset, erityisruokavaliot ja laskutuksen yhteystiedot järjestöassistentti Juho Määtälle, juho.maatta@liikehairio.fi puh. 044 724 4926 viimeistään kiirastorstaina 6.4.2023.

Lauantain ohjelma 6.5.2023
• 9.00 Kulttuurikävely Ruissalossa, vetäjänä Johanna Reiman
• 11.00 Lounas
• 12.00 Suomen Parkinson-säätiö kertoo vuoden 2023 apurahan saajista. Tutkimuksensa esittelee väitöskirjatutkija, LK Annu Huovinen Turun yliopistosta aiheenaan Impulssikontrollihäiriöt ja masennus Parkinsonin taudissa ja dystoniassa.
• Klo 12.30 Liittokokous Kapteeninsalissa

Muista varata tarvittaessa majoitus suoraan Ruissalon Kylpylästä!
Majoitus 1 hh 109€/huone/vrk, 2 hh 118€/huone/vrk. Käytä ilmoittautuessasi viitettä 737163.
Tervetuloa Turun Ruissaloon!