Fysioterapeuteille

Suomen Dystonia-yhdistys ry on noin 850 jäsenen etujärjestö, joka tukee dystoniaa sairastavia henkilöitä ja heidän läheisiään tekemällä sairautta tunnetuksia ja tukemalla sairastuneiden ja heidän läheistensä hyvinvointia. Fysioterapiasta löytyy tunnetusti monia menetelmiä, joilla voidaan lievittää dystonisia oireita ja auttaa dystoniaa sairastavaa pärjäämään paremmin sairauden kanssa. Monelle dystoniaa sairastavalle fysioterapeuttinen hoito on oleellinen osa dystonian hoitoa.

Yhdistys haluaa auttaa dystoniaa sairastavia löytämään osaavat, ammattitaitoiset, dystoniaan perehtyneet fysioterapeutit.

Julkaisemme yhdistyksen kotisivuilla jäsensivuilla DYSFYS-rekisteriä,  johon keräämme fysioterapeuttien nimiä, yhteystietoja ja vastaanottojen osoitteita sekä muuta tarpeellista pientä lisätietoa, jonka fysioterapiapalveluja tuottavat arvioivat hyödyllisiksi asiakkailleen. Tällaisia voivat olla esimerkiksi tiedot, mihin dystonia-muotoihin fysioterapeutit ovat erikoistuneet.

DYSFYS-rekisterin tietosuojaseloste