Tutkimus: Dystonia ja ruokavalio -käy vastaamassa

Dystonia Europen sivuilla on euroopanlaajuinen tutkimus dystoniaa sairastavien ruokailutottumuksista. Tarkoitus on selvittää ruokavalion vaikutusta dystonian oireisiin. Tutkimus on anonyymi ja siinä 16 eri kielivaihtoehtoa mukaan lukien suomi.

Tutkimuksen tiedonkeruu kestää heinäkuun 2023 loppuun saakka. Toivomme dystoniaa sairastavien vastaamaan kyselyyn aktiivisesti. Vastaaminen vie aikaa muutaman minuutin. ennen vastaamista kannattaa seurata omia ruokailutottumuksia.

Dystonia Europen sivut ovat englanninkieliset, joten avautuvalla sivulla tulee painaa ”Take the survey” -painiketta. Seuraavaksi avautuvalla sivulla on mahdollisuus valita kielivaihtoehdoksi ”suomi”. Tämän jälkeen kysely etenee suomeksi.

Linkki tutkimukseen: Dystonia Survey – Dystonia Europe (dystonia-europe.org)

16.1.2023
Pysyvä linkki